Radyo Zamanları -
Radio Times

Vikipedi, özgür ansiklopedi

radyo saatleri
RadioTimes-cvr.jpg
2005 Noel Mark Thomas tarafından kapak resimde çift sorun (tarihli 17-30 Aralık) Doctor Who
'
ın TARDIS'e karlı sahnede
Kategoriler TV ve radyo listeleri dergisi
Sıklık Haftalık
dolaşım 497.852 (Temmuz – Aralık 2020)
İlk konu 28 Eylül 1923
; 97 yıl önce
 (
1923-09-28
)
Şirket BBC Dergileri (1937–2011)
Immediate Media Company (2011'den beri)
Ülke Birleşik Krallık
tabanlı Londra, Ingiltere
Dilim
İnternet sitesi Bunu Vikiveri'de düzenleyin
ISSN 0033-8060
tarafından kurulan, dünyanın ilk yayın listeleri dergisiydi.

Bölümün Immediate Media Company ile birleştiği 8 Ocak 1937'den 16 Ağustos 2011'e kadar tamamen BBC Magazines tarafından kendi bünyesinde yayınlandı . 12 Ocak 2017'de Immediate Media, Alman medya grubu Hubert Burda tarafından satın alındı .

Dergi salı günleri yayınlanır ve cumartesiden cumaya haftalık listeleri taşır. Başlangıçta, listeler Pazar'dan Cumartesi'ye kadar sürdü: geçiş, 8 Ekim 1960'ın birbirini izleyen sayılarda iki kez listelenmesi anlamına geliyordu. 1969 Noelinden bu yana , her Aralık ayında iki haftalık programların programlarını içeren 14 günlük çift boyutlu bir sayı yayınlanmıştır. Başlangıçta bu, Noel ve Yeni Yılı ( resmi tatiller de dahil ) kapsıyordu , bazı durumlarda her biri ayrı sürümlerde yayınlandı ve iki haftalık süre Yeni Yıl'dan hemen önce sona erdi.

yayın geçmişi

mal olan haftalık düzenli bir Braille versiyonu yayınına yol açtı .

5 Ocak 1934'ten itibaren, üç sütunlu program sayfaları, BBC'nin televizyon programlarına yeni bir bölüm düzeni (8 Ocak'tan itibaren) verilen dördüncü bir sütunu içerecek şekilde genişletildi ve Radio Times , Baird tarafından düzenli bir dizi "deneysel televizyon yayınları" duyurdu. işlem" her gece 11.00'de yarım saat. İlk düzenli lansmanı 405 satırlık televizyon hizmeti BBC tarafından televizyon listeleri ile yansıdı İstanbul Radyo Times

'
Böylece 23 Ekim 1936 Londra baskısında, Radyo Times dünyada ilk kez televizyon listeleri dergi haline geldi. Başlangıçta, her baskıda sadece iki sayfa televizyona ayrılmıştı; bu, Pazartesiden Cumartesiye kadar devam ediyor ve Pazar günleri yayında kalıyordu.

'Radio Times' başlığını kullanan ilk 8 Ocak 1937 baskısından Masthead
) iki istasyon tek bir hizmette birleşmeden önce sırasıyla çeşitli vericilerin bir kombinasyonuna sahip ve üç sayfa televizyon listesi içeriyordu.

Ne zaman İngiltere 3 Eylül 1939 tarihinde Almanya ile savaş ilan ve televizyon durdurdu Yayıncılığı, radyo listeleri sürdürdü savaş boyunca azaltılmış hizmetiyle. 23 Haziran 1944'ten (' D- Day'den sadece 18 gün sonra ), Müttefik Sefer Kuvvetleri baskısı, Ev Hizmeti ve Genel Kuvvetler Programı için tüm programların ayrıntılarını taşıdı . Aynı yıl, kağıt tayınlama , baskıların ince kağıda yalnızca 20 sayfalık küçük baskılar olduğu anlamına geliyordu. Radio Times , 29 Temmuz 1945'te tanıtılan bölgesel yayınlarla genişledi ve televizyon 7 Haziran 1946'da bir kez daha yeniden başladı.

18 Ocak 1953'ten itibaren, derginin arkasında yer alan televizyon listeleri, günlük radyo programlarının yanına yerleştirildi. 17 Şubat 1957'de ( iletimlerin akşam 6:00 ile 19:00 arasında sona erdiği "Küçük Çocuklar Ateşkesi " nin kaldırılmasından sonra ), televizyon listeleri önde ayrı bir bölüme taşınmış, radyo listeleri arkaya çekilmiştir; Bir günlük listeler bazen reklamlarla karıştırılmış üç çift sayfaya kadar yayılmıştı, ancak bu biçim, bağımsız yayıncıların televizyon programları yayınlamasına izin verildiğinde aşamalı olarak kaldırıldı. Yeni düzen şu şekilde yapılandırılmıştır:

Bölüm Kanallar ve istasyonlar
Televizyon BBC Televizyon Servisi ( VHF 405 hatlarıLondra , Midlands , Kuzey , İskoçya , Batı / Galler ve Kuzey İrlanda bölgesel alanları ile )
Ses
kelimeleri içeren bir masthead ile değiştirildi ; Ana değişiklik, üç istasyon için BBC radyo programlarının boyutunu küçültülmüş iki sayfalık bir yayına indirgemek olsa da, dergi, iki yıl önce yeniden başlatılan formatla karşılaştırıldığında, artık genellikle 60 ila 68 sayfaya sahipti. 52 sayfa. ) program listeleme sayfalarında kullanıma sunuldu:

Bölüm Kanallar ve istasyonlar
Televizyon
Radyo
arka sayfaya yerleştirildi.

6 Eylül 1969'da Radio Times , tarih biçimini 'ay-gün-yıl'dan 'gün-ay-yıl'a çevirerek ve 46 yıl sonra sigara reklamları yayınlamayı durdurdukları için başka bir radikal değişime uğradı . İlk üç sayfanın yer aldığı yeni format, haftanın tüm BBC televizyon ve radyo programlarının kısaltılmış bir listesine basit bir şekilde ayrılmıştı, önemli değişiklikler içinde özellik sayfalarında fark edildi ve renkli olanlar eşlik edecek şekilde yayıldı. orta sayfa yerine. Derginin görünümü, sütunlar ve başlıklar arasında daha az beyaz boşluk ile başlangıçta çok daha kısıtlı hale geldi. Daha da önemlisi, yaşam tarzı bölümü (otomobil, bahçecilik ve aşçılığı kapsayan) ve bulmaca tamamen kaldırıldı ve öne çıkanlar bölümü rafa kaldırıldı. Ön kapak siyah bir kenarlıkla çevriliydi ve direği italik olarak yazıldı (şimdi Caslon yazı tipinde eğik büyük harflerle; bu logo Nisan 2001'e kadar kaldı), radyo için "R" ve televizyon için "T" vurgulama girişiminde bulundu. 5 Temmuz 1975'ten itibaren dergiye, tanıdık koyu gölgeli görünüme sahip yukarıdan aşağıya yatay siyah çubuklardan oluşan yenilenmiş bir düzen verildi; Bu zamana kadar, BBC'nin televizyon programları , sekiz yıl sonra kaldırılan bir ' renkli ' not içeriyordu ve siyah beyaz programlar, orijinal olarak sinema için yapılmış uzun metrajlı filmler dışında hiçbir zaman gösterilmedi.

çizgi romanı . ve baskı sorunları nedeniyle üretim etkilendi: konusunda uyardı .

19 Kasım 1988'de Radio Times , çeşitli özel konuklarla en son yıldız röportajlarına ayrılan "My Kind of Day" adlı yeni bir haftalık arka sayfa bölümünü başlattı. Yine aynı yıl (17 Aralık), Noel baskısı şaşırtıcı bir şekilde 11.220.666 kopya sattığında ve Guinness Rekorlar Kitabı tarafından tarihteki herhangi bir İngiliz dergisinin en çok satan baskısı olarak onaylandığında popülaritesi doruğa ulaştı . 25 Mart 1989'da ( Paskalya sırasında ), sayfa düzeni ve tasarımında genel bir revizyon yapıldı, program programları ve kanal başlıkları daha net bir şekilde görünür hale getirildi; BBC1 ve BBC2 , 1950'lerin sonu / 1960'ların başı düzeninin geri dönüşüyle ​​bir kez daha ayrıldı - önde televizyon ve arkada radyo. Haftanın Radyo 1 programları tek bir sayfayı, ardından Radyo 2'yi (karşı karşıya bakan bir çift sayfayla), ardından Radyo 3'ün birkaç sayfasını (beş sayfa) ve Radyo 4'ü (altı sayfa) ve son olarak BBC Yerel Radyo listelerini kapsıyordu; 1960'ların sonundan beri İngilizce baskılarda bulunmayan bölgesel özellikler, yerelleştirilmiş bir sayfayla yeniden başladı. O yılın 25 Kasım'ında, radyo programları her gün için iki sayfaya geri yüklendi; İngilizce baskılardan bazıları artık radyoda da günlük editoryal özelliklere sahipti.

artık sayfa başlıklarının başındaydı.

16 Şubat 1991'de (yeni BBC1 ve BBC2 kimliklerinin ilk çıkış tarihiyle aynı tarih ), televizyon listelerinin kuralsızlaştırılması başladı ve Radio Times , ITV , Kanal 4 ve uydu ağlarını içeren tüm hizmetleri , yerel radyo sayfasına eklenen frekansı ve bu istasyonun çıktısının iki veya üç kelimelik bir özetini içeren ticari radyo istasyonları. Dört ana kanal ve uydunun tam listeleri 1 Mart Cuma günü başladı.

Deregülasyondan önce, dört haftalık listeleme dergisi aşağıdaki gibiydi:

Bugün, her iki yayınlar İngiltere'deki tüm büyük karasal, kablo ve uydu televizyon kanalları için listeleri ve aşağıdaki deregülasyon gibi yeni listeleri dergi taşıyan Ayna Grubu 'ın TV Birinci , IPC Media ' s TV'de ne var , Bauer Medya Grubu 'ın TV Quick ve Hamfield Publications'ın TV Plus'ı yayınlanmaya başladı; birkaç gazetenin, daha önce sadece o baskıda her günün programlarını listeleyebildikleri bir Cumartesi (veya Pazar) günü tüm gelecek hafta için televizyon programları yayınlamasına izin verildi.

31 Ağustos 1991'de bir başka büyük yenileme ile, uydu televizyon listelerinin fazladan dört sayfası ve öne çıkanlar bölümünün bir sayfası hurdaya çıkarıldı ve üstten on uydu ağıyla değiştirildi (iki tane daha Comedy Channel ve CNN International eklendi) tabanına; BBC1 ve BBC2 için gündüz programları solda uydu listelerini, sağda ITV , Channel 4 ve "bir bakışta" ile birlikte; karasal televizyon kanalları için ana akşam programları aynı düzeni korudu. 5 Eylül 1992'de, gündüz listeleri biraz düzeltildi, ITV'nin program programları şimdi orta sayfalarda BBC2 ve Kanal 4 arasında sıkıştırıldı ve artık her kategori için altı sayfa televizyon listesi oluşturan iki sayfa uydu ve kablo kanalı vardı. gün:

Kategori bölümü Kanallar
Filmler
  • Sky Movies (11 Eylül 1993 tarihine kadar Sky Movies Plus olarak da bilinir)
  • Film Kanalı
  • Gökyüzü Filmleri Altın (1 Ekim 1992)
Spor
(24 Temmuz 1993'e kadar)
Haberler
Eğlence
(11 Eylül 1993'e kadar kullanılmadı)
Kablo

1993 yılında, Radio Times yıl boyunca düzenini ve görünümünü değiştirdi:

  • 2 Ocak - Yeni film galası simgesi, karasal televizyon listeleri için "ağ televizyonunda ilk gösterilen" ifadesinin yerini alıyor.
  • 5 Haziran – Radyo programları radikal bir şekilde yenilendi, sağdaki vurgular günlük Virgin 1215 , Classic FM ve BBC World Service her sayfaya eklendi; yerel radyo listeleri artık haftalık frekans kılavuzunu içeriyordu ve televizyon programı sayfalarında film başlıkları için parantez içinde gösterilen üretim yılının girişini gördü .
  • 19 Haziran - Uydu televizyon listeleri kategorileri tamamen yeniden düzenlendi, haberler bölümü Sky One'ın sola ve spor bölümünün sağa taşınması ve ayrıca sol sayfanın alt köşesine BSkyB'nin film sınıflandırmaları eklendi.
  • 24 Temmuz - İki eski yalnızca kablolu hizmet ( Bravo ve Discovery ) uyduya çıktıktan sonra eğlence bölümünde göründü ve kablolu televizyon listeleri en alta indirildi, yani spor bölümü artık kullanılmadı.
  • 11 Eylül – Uydu televizyon listeleri, yeni film planlayıcı bölümünden başlayarak yeniden tasarlanmış bir düzene kavuştu (en son film başlıklarını her gün farklı zamanlarda çeşitli kanallarda alfabetik sırayla sağlayarak ); diğer değişiklikler , haber kategorisinin yerini alan yeni olgusal bölümü (Discovery, Sky News ve CNN International dahil ) içeriyordu ve spor bölümü geri döndü.
  • 18 Eylül - TNT ve Cartoon Network'ün İngiliz versiyonları sırasıyla film planlayıcı ve eğlence bölümlerine eklendi.
  • 26 Aralık – Hem televizyonda hem de radyoda son kez kullanılan son Noel Pazar listeleri, bu uygulama artık İngiltere ve Galler'de Pazar ticaretinin bir sonraki yıl için yasallaştırılmasından kaynaklandığına inanılan yaygın kullanımın dışına çıktı .
" uyarı ibaresi , 2009 yılına kadar süren bu dönemde de uygulandı. filmleri ve etkinlikleri de dahil edildi. Abonelere, yeni kitabın ilk dört haftalık sayısı mevcut aylık dergiyle aynı fiyattan sunuldu ve 4 Ocak 2003'ün ilk program haftasında evlere zamanında ücretsiz olarak ulaştırıldı; her iki şirket de yeni baskıyı aktif olarak ve ortaklaşa pazarladı.

30 Ekim 2004'ten itibaren, program takvimi sayfaları yeniden yenilendi, bölgesel varyasyonlar artık gündüz bölümünün altında ve aynı şekilde beş ana kanala yayıldı; BBC3 , BBC4 , ITV2 , ITV3 (1 Kasım'da piyasaya sürüldü) ve More4 (10 Ekim 2005'ten itibaren) artık sağ sayfada dijital/kablo bölümünde, soldaki tek sayfada bir "Çocuk TV" bölümü ile göründü. Dijital, uydu ve kablo listeleri için kategori bölümleri de dört yıllık bir aradan sonra geri döndü:

Kategori bölümü Dijital, uydu ve kablo kanalları
Eğlence
Yaşam tarzı
gerçek
Spor
Filmler
çocuk televizyonu

22 Mayıs 2007'de, yayın formatındaki küçük bir düzenlemenin parçası olarak günde iki sayfa fazladan televizyon listesi eklendi ve günde toplam on sayfaya kadar listeleme veya beş çift sayfaya yayılma: bir sayfa öne çıkanlar gündüz listeleri ve bölgesel varyasyonlar, ardından iki sayfa akşam karasal televizyon listeleri (2010'a kadar dokuz dijital kanal için "bir bakışta"), ardından dijital, uydu ve kablo kanalları için altı sayfa liste. Ana radyo sayfalarına dijital radyo listeleri entegre edildi ve üç yeni spor, yaşam tarzı ve müzik sayfası eklendi. 11 Nisan 2009 tarihi itibariyle, dijital, uydu ve kablolu yayın programları (eğlence, olgusal ve çocuk bölümlerinin yanı sıra) sol tarafta “bugünün seçimleri” ile birlikte yeniden düzenlenmiş ve spor bölümü ile birlikte filmler bölümü de sağ tarafa taşınmıştır. ayrıca orta sayfalarda yatay olarak solda başladı.

10 Nisan 2010, Radio Times'ın en son incelemelerin ve öne çıkanların ('seçenekler') bir bakıma TV Times'a benzeyen iki sayfasıyla bir revizyondan geçmesiyle büyük değişiklikler gördü. Seti tamamlamak için tek bir çift sayfadaki beş ana kanal:

  • Seçenekler ("günün seçimi" ve "günün filmi"ni içerir)
  • Ana kanallar (gündüz listeleri ve bölgesel varyasyonlarla)
  • karasal
  • Uydu ve kablo (çocuk televizyon listeleri ile birlikte)
  • Filmler / Spor
  • Radyo ("bölgenizdeki radyo" bölümünü içerir)

Diğer değişiklikler, akşam listelerinin 18.30 yerine 17.00'de başladığını (hafta sonları, resmi tatiller , Paskalya , Noel ve Yeni Yıl için bazen 17.00'den önce ), kanal başlıklarına elektronik program rehberi numaralarının eklenmesi ve Gün boyunca Film4 için yönetmen ve yapım yılı ayrıntıları . İçin Londra 2012 Olimpiyatları (yanı sıra 2016 Rio ) ve Glasgow 2014 Commonwealth Games , üç karasal kanalların (için girişler BBC2 , ITV ve Channel 4 geçici olarak sağ sayfa ve üzerine taşındı) Kanal 5 sonraki sayfaya taşındı sol yanı için yeterli alan sağlamak için BBC1 ve BBC3 / BBC4 da hem kullanmanın izleyiciler hatırlatan Olimpiyat yayıncılar gibi kırmızı tuşa ve çevrimiçi ek yayınları ile BBC kanalları için.

hizmetini içeriyor . programları 7 Ağustos'ta orijinal düzenine döndü.

Dolaşım ve reklam

önünde kaldı . 1970'lerin ortalarında, dört milyonun biraz üzerindeydi; ama 2013'te bir milyonun biraz üzerindeydi.

Televizyon listelerinin kuralsızlaştırılmasından sonra, diğer listeleme dergilerinden Radio Times'ın BBC'de (ve ayrıca ticari yayın kanallarında) reklamının yapıldığı, bunun bir yayına haksız avantaj sağladığı ve şu sloganı içerdiği yönünde güçlü eleştiriler vardı : "Eğer üzerinde, içinde". Dava mahkemeye gitti, ancak sonuç, Radio Times'ın BBC ile yakın bağlantıları olduğu için BBC tarafından reklam yapılmasına izin verilmesiydi; ancak, 1992'den 2004'e kadar, kapağın statik bir resmini göstermek ve "Diğer televizyon listeleri dergileri mevcuttur" yazan açık bir sorumluluk reddi beyanı göstermek zorunda kaldı ve bu ifadenin bir süre için ortak kullanıma girmesine yol açtı. 2000'lerin başında, yayın için reklamlar BBC'de seyrekleşti. Rakip yayınların promosyonların haksız rekabet olduğu yönündeki şikayetleri üzerine Radio Times , 2005'ten beri BBC televizyon ve radyo kanallarında tanıtılmıyor.

Nisan 2010'da büyük bir yenileme sırasında, Radio Times Birleşik Krallık'ta üçüncü en çok satan dergi oldu. Bununla birlikte, Tetkik Bürosu'na göre , dergi, 2009'un ikinci yarısında haftalık ortalama 1,648.000 satışla yıllık yaklaşık %2.2 düşüş yaşadı.

Temmuz ve Aralık 2020 arasında sayı başına ortalama 497.852 tiraj elde ederken, TV Choice için 1.041.826 ve What's on TV için 690.617 tiraj elde etti.

Yıllıklar ve kılavuzlar

Bir yıllık 1954, 1955 ve 1956 yılında üç kez basıldı.

son baskısı, 18 yıl sonra son kez 28 Eylül 2018'de yayınlandı.

Benzer yayınlar da vardır Televizyon Komedya Radyo Times Kılavuzu ile Mark Lewisohn ve Bilimkurgu için Radyo Times Kılavuzu .

Kapaklar

Dergi bir BBC yayını olduğunda, kapakların BBC önyargısı vardı (2005'te 51 sayıdan 31'inin BBC ile ilgili kapakları vardı) ve tek bir parlak kağıttan oluşuyordu , ancak dergi genellikle çift veya üç genişlikli kapaklar kullanıyor. birkaç büyük grup fotoğrafı için açılır.

Önemli etkinlikler ( Anma Günü , Crufts , Oscar / BAFTA , Eurovision Şarkı Yarışması , Wimbledon Şampiyonaları , Glastonbury Festivali ve Proms gibi ) veya yeni popüler programlar farklı kapaklar üretilerek işaretlenirken, aslında diğer koleksiyoncular için kullanıldı:

  • Temmuz 1969 10 günü, Radyo Times kutladı Apollo 11'in üstündeki "HEDEF AY" başlığını taşıyan bu kapak ile aya iniş Satürn V kapalı roket asansörler Kennedy Uzay Merkezi'ne bir parçası olarak NASA 'nın Apollo misyonuyla. 6 Temmuz 2019'da, Apollo 11'in 50. yıldönümünü kutlayan sekiz sayfalık özel bir renk eki dahil edildi.
  • Aralık 1988'de 10 günü, Alice Roberts kazandı Blue Peter , onun resmine sahip, 15 yaşında 'Genç Sanatçılar' rekabet ve sunum yapanların çeşitli bilim ve tarih belgesel programlarında bir televizyon sunucusu olarak, ön kapağında artık tanıdık bir yüz belirdi BBC2'nin coğrafi ve çevresel dizisi Coast'un 2005'ten 2015'e kadar düzenli olarak ortak sunucularından biridir .
  • 26 Mart 1994'te, Radyo 5'in ' Five Live ' ( 28 Mart'ta gerçekleşen yeni haddeleme haber ve spor servisi) olarak yeniden başlatılmasına denk gelen grup içinde Nelson Mandela , Bill ve Hillary Clinton , Boris Yeltsin , John Major'dan oluşuyor. ve Benazir Butto'nun logoyu içeren tişörtlerle kapakta görünmesi Sven Arnstein'ın yanı sıra Jones Bloom'un elektronik rötuşunu yaptı ancak spor kıyafetlerin Lillywhites'den geldiğini ve ayakkabıların John Lewis'in nezaketi olduğunu söyledik .
  • 10 Şubat 2007'de, Life on Mars'ın ikinci serisi , Radio Times tarafından derginin üçüncü sayfasında yer alan, seriyi tanıtan 1973 tarzı bir kapağın maketini hazırlarken dikkat çekti.

Her yıl, Radio Times , kapakların çerçeveli büyük boy versiyonlarının sunulduğu Radio Times Kapaklar Partisi'nin kapağında yer alan kişileri ve programları kutluyor. Radio Times , birden fazla Ana Ulus'un ( Altı Ulus , UEFA Avrupa Şampiyonası , İngiliz Milletler Topluluğu Oyunları ve Rugby Dünya Kupası gibi ) katıldığı çeşitli spor etkinliklerine sahipti ve genellikle her ülke için kendi takımlarını gösteren farklı kapaklarla işaretleniyor.

Sadece bir haftalık listeleri içerdiği zamandan kalma 'Noel Numarası'nın (bu sayının adı bu sayıya geldi) kapağında, genellikle 1970'lerden beri neredeyse yalnızca kullandığı dergi için tipik olmayan genel bir şenlikli sanat eseri yer alır. bir şekilde tv Times diğer tüm sorunlar için fotografik kapakları tarzı. Son yıllarda, Radio Times derginin bazı Noel kapaklarının reprodüksiyon paketlerini Noel kartları olarak yayınladı ve sattı .

Doktor Kim

, kapakta en çok temsil edilen programdır.

30 Nisan – 6 Mayıs 2005 tarihli The Radio Times , hem Daleklerin Doctor Who'ya dönüşünü hem de yaklaşan genel seçimleri ele aldı .
bireysel olarak kullanıldı.

En Güçlü İnsanlar

Listeler, derginin İngiliz medyasının üç farklı alanından en güçlü kişiler olduğuna inandığını listeledi: komedi, drama ve radyo. Komedi listesi 2003 ve 2005 yılları arasında her Ocak ayında üç kez yayınlandı; ayrıca drama ve radyo listeleri sırasıyla Temmuz 2004 ve Haziran 2005'te yalnızca birer kez üretildi.

dramadaki en güçlü kişi olarak seçti.

çizgi romanın.

Endüstriyel anlaşmazlıklar

Eksik sorunlar

Çeşitli nedenlerle bazı sayılar basılamadı. Bunlar şunları içerir:

Sayı No. Veriliş tarihi Sebep
138 14 Mayıs 1926 Genel grev
1221 21 Şubat 1947 yakıt krizi
28 Şubat 1947
1404 8 Eylül 1950 Yazdırma anlaşmazlığı
1408 13 Ekim 1950
20 Ekim 1950
27 Ekim 1950
3012 1 Ağustos 1981
3099 2 Nisan 1983
3100 9 Nisan 1983
3134 3 Aralık 1983

Azaltılmış form

Baskı anlaşmazlıkları ve diğer operasyonel zorluklar da derginin standarttan farklı bir formatta görünmesine neden oldu:

Sayı No. Veriliş tarihi Sebep
1342 1 Temmuz 1949
1404 15 Eylül 1950
1408 3 Kasım 1950
1685 24 Şubat 1956 Bir şekilde Basılı reklam panosunun içinde Paris , Fransa
1686 2 Mart 1956
1687 9 Mart 1956
1688 16 Mart 1956
1689 23 Mart 1956
1690 30 Mart 1956
2870 11 Kasım 1978
2871 18 Kasım 1978
2872 25 Kasım 1978
2951 31 Mayıs 1980

editörler

Dergi yayınlanmaya başladığından beri Radio Times'ın bugüne kadar 20 editörü (biri adı geçmiyor ve biri geri dönüyor) oldu:

  • 1923–1926: Leonard Crocombe
  • 1926–1927: Walter Fuller
  • 1927–1933: Eric Maschwitz
  • 1933–1941: Maurice Gorham
  • 1941–1944: Gordon Stowell
  • 1944–1954: Tom Henn
  • 1954–1968: Douglas G. Williams
  • 1968–1969: CJ Campbell Nairne
  • 1969–1979: Geoffrey Topu
  • 1979–1988: Brian Gearing
  • 1988–1996: Nicholas Brett
  • 1996-2000: Sue Robinson
  • 2000-2001: Nicholas Brett (geri döndü)
  • 2001–Nisan 2002: Nigel Horne
  • Nisan-Temmuz 2002: Liz Vercoe (Oyuncu)
  • Ağustos 2002–Ağustos 2009: Gill Hudson
  • Eylül 2009-2017: Ben Preston
  • 2017-2020: Mark Frith
  • 2020-günümüz: Tom Loxley ve Shem Law

Bölgesel sürümler

taşır .

kapsayan tek bir ulusal baskı vardı. 10 Ekim 1926'dan itibaren üç ayrı baskı vardı. :
Baskı İstasyon Kimliği Şehir Sıklık
Güney 2LO Londra 822 kHz
5IT İzmir 626 kHz
6BM Bournemouth 777 kHz
5PY (röle) Plymouth 887 kHz
5WA Cardiff 850 kHz
5SX (röle) Kuğu Denizi 622 kHz
6ST (röle) Stoke-on-Trent 996 kHz
Kuzey 2ZY Manchester 794 kHz
6LV (röle) Liverpool 906 kHz
5NG (röle) Nottingham 920 kHz
2FL (röle) Sheffield 980 kHz
6KH (röle) Kingston üzerinde Hull 896 kHz
2LS (röle) Leeds ve Bradford 935 kHz
5HAYIR Tyne üzerine Newcastle 743 kHz
İskoç/ Ulster 5SC Glasgow 711 kHz
2EH (röle) Edinburg 914 kHz
2DE (röle) Dundee 952 kHz
2BD Aberdeen 606 kHz
2BE Belfast 689 kHz

7 Ocak 1934'te Radio Times'ın tek bir baskıya döndüğü ve tüm yerel istasyonları bir kez daha kapsadığı zamana kadar yayınlandılar . Savaştan sonra, bölgesel yayınlar 29 Temmuz 1945'te tanıtıldı ve televizyon hizmeti nihayet 7 Haziran 1946'da yeniden başladı – 1 Eylül 1939'da altı yılı aşkın bir süredir savaş süresince kapatıldıktan sonra .

1952 yılına kadar tam listeler (altı sayfalı) tüm sayılarda yer almadığında , Radio Times için televizyon yayınlarının yayılması :

bölgesel alan Hizmet Tarihi
Londra 2 Kasım 1936
Midlands 17 Aralık 1949
İngiltere'nin kuzeyi 12 Ekim 1951
İskoçya 14 Mart 1952
İngiltere'nin Batısı
( 1964'e kadar Galler dahil )
15 Ağustos 1952
Kuzey Irlanda 1 Mayıs 1953
Galler 9 Şubat 1964

Ne zaman BBC2 1964 yılında başladı, bir bölgenin sadece belirli parçaları almak 1966 yılına kadar bu hizmeti alabilir alanlarda bir dizi vardı:

bölgesel alan Hizmet Tarihi
Londra ve Güney Doğu 20 Nisan 1964
Midlands ve Doğu Anglia 6 Aralık 1964
(4 Ekim 1965'te tam hizmete girdi)
Galler 12 Eylül 1965
İngiltere'nin kuzeyi 31 Ekim 1965
Güney ve Batı 16 Ocak 1966
Kuzey Irlanda 11 Haziran 1966
İskoçya 9 Temmuz 1966
sadece bir kısmı hala herhangi bir BBC yerel istasyonu olmadan. 1980'lerin ortalarında ve 1990'ların başlarında, Birleşik Krallık'taki tüm alanları kapsayacak şekilde 13 yeni BBC yerel istasyonu eklendi:
Baskı BBC Yerel Radyo istasyonu
Londra ve Güney Doğu
Doğu Anglia
Midlands
Kuzey
  • Sheffield (15 Kasım 1967)
  • Leeds (24 Haziran 1968)
  • Humberside (25 Şubat 1971)
  • Lincolnshire (11 Kasım 1980)
  • York (30 Mayıs 1982'de geçici bir hizmet olarak, ancak daha sonra 4 Temmuz 1983'te kalıcı olarak tam zamanlı hale geldi)
Kuzey Doğu
  • Durham (3 Temmuz 1968 – 25 Ağustos 1972)
  • Teesside (31 Aralık 1970 - yeni ilçenin oluşumunu takiben 1 Nisan 1974'te Radio Cleveland olarak yeniden adlandırıldı )
  • Newcastle (2 Ocak 1971)
Kuzey Batı
Cumbria Carlisle (24 Kasım 1973 - 25 Mayıs 1982'de Radio Cumbria ve ayrıca bir devre dışı bırakma hizmeti olarak Radio Furness olarak yeniden adlandırıldı)
Güneş ışığı
  • Brighton (14 Şubat 1968 - 22 Ekim 1983'te Radio Sussex adını aldı)
  • Solent (31 Aralık 1970)
Batı
Güney Batı
  • Jersey (15 Mart 1982)
  • Guernsey (16 Mart 1982)
  • Devon / Cornwall (17 Ocak 1983)
  • Dorset (26 Nisan 1993 bir devre dışı bırakma hizmeti olarak, ancak Mart 1996'da yayınları durdurdu ve yerini yerelleştirilmiş haber bültenleriyle birlikte Radio Solent'in yeniden yayınlanmasıyla değiştirdi)
İskoçya
Galler
Kuzey Irlanda

1 Mart 1991'den itibaren Radio Times , ülke çapında 14 bölgesel yayını (daha sonra on alana indirildi) kapsamaya başlamak için ITV ve Kanal 4 listelerini taşımaya başladı :

Baskı BBC bölgesi ITV bölgesi
Londra BBC Güney Doğu
Doğu Anglia BBC Doğu İngiliz televizyonu
Midlands Merkezi TV
Güneş ışığı
Güney Batı BBC Güney Batı
Batı / Galler HTV (Harlech Televizyonu)
Kuzey Batı BBC Kuzey Granada TV
Yorkshire / Kuzey Doğu
İskoçya BBC İskoçya
Kuzey Irlanda BBC Kuzey İrlanda UTV (Ulster Televizyonu)

Aynı zamanda, bölgesel yayınlar ayrıca bireysel olarak kullanılan birkaç yerel televizyon istasyonunun yanı sıra mümkün olduğunda komşu ülkeler ( Büyük Britanya dışında ) içeriyordu :

Baskı Yerel televizyon istasyonu
Galler
  • S4C (1 Kasım 1982)
  • BBC 2W (5 Kasım 2001 – 2 Ocak 2009)
Kuzey Irlanda
  • RTE1
  • RTÉ2 (2 Ekim 2004'e kadar Ağ 2 olarak da bilinir)
  • TV3 (20 Eylül 1998)
İskoçya

Değişiklikler

Program programlarında daha az varyasyon olması nedeniyle, bölgesel sürümlerin sayısı yıllar içinde değiştirilmiş ve zamanla kademeli olarak azaltılmıştır:

Varyasyonlar

Eylül 2021 itibariyle, Radio Times'ın altı bölgesel baskısı vardır.

Televizyon kanalları

Baskı BBC TV bölgesi ITV bölgesi Diğer kanallar
Londra / Anglia / Midlands
Güney / Batı / Güney Batı
  • BBC1 Galler
  • BBC2 Galler
  • ITV Galler
  • S4C
Yorkshire / Kuzey Doğu / Kuzey Batı
  • BBC1 İskoçya
  • BBC İskoçya
  • BBC1 Galler
  • BBC2 Galler
  • ITV İngilizce
  • ITV Sınırı
  • ITV Merkezi
  • ITV Galler
  • S4C
İskoçya / Sınır
Galler ITV Galler
  • BBC1 İngiltere
  • BBC2 İngiltere
  • ITV Merkezi
  • ITV Granada
  • ITV Batı Ülkesi
  • S4C
Kuzey Irlanda UTV

Radyo istasyonları

Baskı BBC Yerel Radyo istasyonu
Londra / Anglia / Midlands
Güney / Batı / Güney Batı
Yorkshire / Kuzey Doğu / Kuzey Batı
İskoçya / Sınır
Galler
Kuzey Irlanda

Çevrimiçi ve medya içeriği

Radyo Times Ekstra

Radio Times Extra , reklamcılığı Inview Technology tarafından sağlanan dijital program kılavuzları ortamına genişletmenin bir yoludur , tam program listeleri ve 14 gün ileri özetler ve ayrıca "günün seçimi" gibi editoryalleştirilmiş seçimler sunar. Bazı Freeview kutu modellerine 'havadan indirme' yoluyla kuruldu , ancak bazı kutu üreticileri hizmeti çeşitli mağazalardan satın alınabilecek yeni kutulara kuruyor. Ocak 2011 itibariyle , Birleşik Krallık'ta 37 farklı alıcıya yayılan 21 farklı üreticiden 3,8 milyon Freeview alıcı kutusuna kuruldu .

Hizmet ilk olarak Teletext Ltd. tarafından Inview Technology ile işbirliği içinde oluşturulmuştur. Şirket arasında bir anlaşma olarak BBC Worldwide , Teletekst Ekstra olarak yeniden hizmete girdi Radyo Times Extra gelen editoryal içeriği içinde, 31 Ocak 2011 tarihinde Radyo Times .

İnternet sitesi

web sitesi öncelikle bir listeleri hizmeti olarak 1997 yılında başlatıldı. 18 Ağustos 2011'den itibaren, televizyon, radyo ve film önerileri için listeleme programlarına eşlik etmek üzere çeşitli editoryal ürünü yeniden piyasaya sürüyor.

sayısallaştırma

Aralık 2012 yılında BBC 2009 1923 (ilk sayı) den dergisinin 4500 hakkında kopya bütün bir vadede tüm programların listeleri tarayarak, bir sayısallaştırma egzersiz tamamladı BBC Genom Projesi olacak çevrimiçi yaratmak amacıyla, çıktısının veritabanı. 8.5 milyon aktör, sunucu, yazar ve teknik personelin yer aldığı yaklaşık beş milyon program belirlediler.

BBC Genome ilk kez 15 Ekim 2014'te halka açık olarak yayınlandı ve OCR hatalarına yönelik düzeltmeler ve reklamı yapılan programlardaki değişiklikler kitle kaynaklı yapılıyor . Kullanıcıların diğer yardım başvurularından kişisel fon sağlamaya çalışmasını önlemek için telefon numaraları ve e-posta da dahil olmak üzere çeşitli adresler kapatıldı, bunlar artık kullanılamıyor, ancak bazı adlar ve ticari marka terimleri yasal nedenlerle kaldırılmıştır.

Radyo Times Bulmacaları

28 Eylül 2020'de Radio Times , kapsamlı arşivlerinden yüzlerce beyin jimnastiği ile dolu çevrimiçi bulmaca sitesini başlattı ; bulmaca sayfaları şimdiye ilk günden beri okuyucuları ile popüler olmuştur bulmaca 15 Ocak 1933 tarihinde dergisinde çıkan ve daha sonra örneğin televizyon ve radyodan bazı geleneksel lezzetler içeren, her hafta üç sayfasına bulmaca genişletilmiş Eggheads , Sadece Bağlan , anlamsız , Channel 4 'ler geri sayım ve BBC Radio 2 ' nin PopMaster .

Bu yeni bulmaca sitesi , beyin gücünü test etmek için kullanışlı ipuçları ve püf noktaları ile büyük bir bulmaca (kolay, genel bilgi ve şifreli ), parça sözcükleri, sudoku ve bilmece kodları kataloğunu içerir . Üç seçeneğe sahip yedi günlük ücretsiz abonelik denemesi: Ayda 2,99 £, üç ayda bir 7,99 £ ve yılda 29,99 £, her seçenek, aboneliğiniz süresince tüm web sitesine sınırsız erişim sağlar.

Dijital ses dosyası

şovunu tanıtıyor. önümüzdeki hafta gelecek şovlara bakın.

Kaynaklar

bibliyografya

    ISBN  1-903053-09-9
  • David Driver, The Art of Radio Times: İlk Altmış Yıl (1981)
  • Martin Baker, The Art of Radio Times: İngiliz İllüstrasyonunun Altın Çağı ISBN  978-1854441713
  • RD Usherwood, Radio Times için Çizim (1961, Bodley Head)

Notlar

  1. Daha önceki yıllarda BBC televizyon listeleme programları, ithal programlar için kullanılan "bir film dizisi" gibi ifadeler veriyordu ve "uzun metrajlı film" 1 Eylül 1984'e kadar kaldı.
  2. İstasyonun adı28 Mart 1994'teRadio 5 Liveolarak değiştirildi, eğitim ve çocuk programlarını yeni birhaddeleme haberformatı ile değiştirirken,eski hizmettenspor programlarını korudu.
  3. 3 Ekim 1981'den itibarenTV Times Magazine olarak da bilinir; 6 Ekim 1984'teorijinal TV Times isminegeri döndü.
  4. 1 Eylül 2021'deSky One, tüm eğlence programlarının yerini iki yeni kanal olanSky ShowcaseveSky Maxile değiştirecek şekilde yayınını durdurdu.
  5. Servis 8 Nisan 1991'de kapandı ve yeriniSky Movies aldı.
  6. 20 Nisan 1991'deSky Sports tarafından değiştirildi.
  7. TV Plus, 1 Mart 1991'de editör Gillian de Bono'dan Hamfield Publications tarafından, hibrit birkadın dergisiile tam yedi günlük televizyon listelerini (BBC, ITV,Channel 4ve çeşitliBritish Sky Broadcastingağları için) birleştiren yayınlanmıştır. üç sayının ardından yayın durdurulana kadar cumadan perşembeye koştu veİngiliz tarihininen kısa ömürlü haftalık listeleri dergisi oldu.
  8. tarafından EmilenEurosport1 Mart 1993 tarihinde.
  9. 19 Aralık 1992'den itibaren, yalnızca yetişkinlere yönelik ardışık iki hizmet (HVCveYetişkin Kanalı) uygun değildi.

Referanslar